Londorama

Veckoslut

Kategori: Utgång



Åh vilken helg! Fredagen trodde jag skulle bli lugn, men när jag såg att killarna jag delat rum med i typ en vecka förfestade blev jag väldigt peppad. Vi var 6 pers som gick till en sportsbar o alla hade bott på hostelet åtminstone en vecka så var nästan som en familj. Det tråkiga var att alla (förutom jag då) skulle flytta, vidare eller hem nästa dag. Så det blev lite av en hejdå fest. Fast inte alls sorglig. Nu känns det däremot jättetomt o tråkigt här på hostelet. Vilken tur då att mamman i familjen jag ska vara aupair hos har fixat så att jag kan börja tidigare, redan på onsdag!! Ska åka dit redan imorn med ett lass väskor. 




Igår spelades det brännboll i en park typ ute i förorten haha. Kändes typ som att komma till ett festivalområde, jättemycket folk som picknickade o spelade olika bollsporter, frisbee m.m. Vår sport var väl en anings exotisk, för två (australiensare?) kom o ville va med. Den som var i mitt lag verkade dock aldrig riktigt fatta reglerna och att när man spelade i utelaget var TVUNGEN att kasta bollen till brännaren innan nästa person skulle slå. Men vi vann ändå :D

Efter matchen satt vi kvar, lekte lekar o sjöng. Träffade på ett komplett band med tre gitarrer, keyboard, tamburin o marrackas. Jag spelade, och var grym på, tamburinen! Det började mörkna o plötsligt var det bara vi, ett gäng svenskar, som satt i mitten av clapham common garden och skrålade svenska 90-tals hits och Abba. Helt underbart. Men idag säger min hals ifrån. Ajajaj. Hoppas halsontet är borta imorn. Och trott eller ej har jag vääärldens träningsvärk!   
 

Kommentera inlägget här: