Londorama

Jobbhets

Kategori: Söka jobb

Jag vet inte riktigt vad det är. Det kunde ha varit lathet. Eller intuition. Det är som att jag väntat på något. Det perfekta jobbet? Nja, men jag har iaf velat jobba på klädaffär! Jag har sökt jobb nu ett tag och blivit mer och mer otålig när jag oftast inte ens hört något från jobben. På många ställen har jag inte ens fått lämna in mitt cv. Men ibland måste man ha tålamod. så det hade jag. Och jag hade väl hoppats att några stycken skulle höra av sig så jag hade möjlighet att välja...

I måndags sökte jag jobb på ett cafe där min vän sofia just ska sluta. Seriöst, när jag kom dit var det inte ens någon intervju. Han började berätta om alla detaljer, från menyn, städning, skatt, lön, olika skift osv.. Han förväntade sig att jag skulle börja i princip. Jag har det jobbet om jag vill. Och jag börjar isf på söndag. Meeen. Jag var inte helt övertygad. Slita 5 dagar i vecakn 12-8 och i slutändan få 197 i veckan. Nog för att alla jobb är dåligt betalda här men hade kanske kännts bättre om det var något jag brunnit för. Eller iaf tyckt varit intressant. Inte ett muffins cafe. Men samtidigt, ett jobb är tusen gånger bättre än inget jobb. Och han verkade schysst o... normal, å de cheferna växer inte på träd. Så funderade igår och hoppades att någon av de andra jobben jag sökt skulle höra av sig. Telefonen var tyst hela dagen. Imorse åt jag frukost med sofia och hade bestämt mig att komma in senare idag och tacka ja till jobbet.

Då kommer telefonsamtalet. Inte från lebeado, de skickade mejl och sa att jag inte fått min superduper jobb :( (däremot var jag en av 20 som blev intervjuad... av 200!) Nej, det var en tjej med ganska stark spansk brytning som undrade om jag kunde komma på intervju på Berschka imorn, ett spanskt klädmärke. Åh jag gillargillar deras kläder! Där skulle jag verkligen vilja jobba. Inte ett drömjobb eller så, men ändå annorlunda. Jag har redan jobbat på cafe. Klädbutik känns som nått nytt och kulkulkul.

Sååå... nu borde jag ju vänta åtminstone tills imorn efter intervjun med att höra av mig till cafet. Men om jag inte får veta från Berscha på en gång..? O tänk om han får panik och anställer nån fast han sagt att han ska vänta på mitt svar. Ahh är bara rädd att det slutar med att jag inte har något jobb!!

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: