Londorama

Alors on chante

Kategori: Utgång

Igår var en topp tre av bästa kvällarna i London. Om man får äta, sjunga och dansa under en kväll med roliga människor då kan inte mycket gå fel.

Emelie fyllde år och hade hyrt ett kareokerum på en vietnamesisk/japansk restaurang i tre timmar. Hon kände en kille som jobbade där (som också fyllde år) så när han jobbat klart joinade han o några fler asiater. Han tog också med ett stort fat med sushi från köket. Och det var utan tvekan den godaste jag ätit. Nuocmam hette restaurangen, som låg på en sidogata jättenära oxford circus. Och jag måste bara gå dit snartsnartsnart. Köpte en Hanoi Princess som också var supergod. Färska muddlade jordgubbar, riktig passionsfrukt och vodka. Fräscht! 




Jag sjöng allt från mamma mia, barbie girl, my heart will go on till baby got back (ehh... försökte hänga med men det gick lite snabbt...) Ett japanskt par sjöng en japansk duett, supergulligt! Timmarna flög iväg snabbt och på väg till klubben ville vi bara sjunga mer så svenska nationalsången och små grodorna avverkades på vägen. Dessutom lyckades vi genera en kille som (mitt i natten!!) tränade på ett gym med fönster stora som skyltfönster. Vi bara stirrade, dansade och vinkade tills han dog av skratt... 

Det visade sig på klubben Metra att de asiatiska killarna var värsta streetdansarna och jag hade superkul medan vi dansade oss svettiga. Lite väl dyrt inträde, men väldigt bra musik och glada människor. Blev till och med ett frestylat modernt/street pas de deux mellan mig och en av killarna. Går ut från klubben med leende från öra till öra, skrattandes och hur pigg som helst. Tar av mina höga klackar, dränker min törst i en stor cola och säger till Sofia - Om alla kvällar skulle vara som den här så skulle jag gå ut varje kväll! (och hög av lycka aldrig behöva sova...)   

...Nu väntar jag bara på att få se Emelies alla bilder. Hon flög runt som en paparazzi igår. Själv tog jag ¨bara de här tre... Fast jag har två ovärdeliga filmer inspelade från kareoken... Men de är top secret. 

Kommentera inlägget här: