Londorama

Frisk med en lök

Kategori: Allmänt

Åh vad hon är söt, min manager Vero. Hon var så stört sjuk idag, men kom ändå till jobbet. Hon var helt osminkad, med stora påsar under ögonen, hostade och såg helt nere ut. Tillslut skickades hon hem och en manager från oxford street avlöste henne. Hon hade trots sin egen sjukdom sett mig hosta och frågat hur det var med mig. Ikväll när jag kom hem hade hon skickat detta meddelandet

Hi Ida!
I hope you are a bit better! i just remember an old grandmas treatment! we have to drink onion! boil water with red onion, especially with the leaves! and drink it! excellent for coughing!
try it!
get well soon!
kisses
Vero

Jag tackade så mycket för tipset o sa att jag kände mig mycket bättre. Tror jag fortsätter med te med honung och låter polskan ha lökvattnet för sig själv.

Var med Julia och åt gott på Jamie Oliver's Italian. Sen ett långt varmt bad. Åh vad det var underbart. Man måste komma ihåg både att sätta guldkant på vardagen, och ta hand om sig själv. Inside out.

Nu är det dags för friskhets/skönhetssömn.
Puss å god natt.
Ida

KOMMENTARER:

  • Alina säger:
    2010-12-29 | 12:03:29
    Bloggadress: http://gretalina.blogg.se/

    Åh, vilken tur att du har en sån fin chef! Det gör ju allt lättare!

Kommentera inlägget här: