Londorama

It's the little things, and the joy they bring.

Kategori: Au pair

Den här veckan har jag umgåtts otroligt mycket med familjen. Kom på idag att jag inte träffat nån annan sen i måndags, så skulle kunna känna mig rätt isolerad. Och nu när jag tänker efter så har jag ingen aning om vad folk har gjort i veckan. Och det är lite läskigt. Men det har varit mysigt. Familjens andra dotter Emma som är 13 är på besök från sverige och okej jag ska inte försköna. Det märks att det är en person mer som bor här. Det är grejjer överallt, ett helt paket plommon jag köpt under morgonen är plötsligt försvunnet. Jag blir less när jag inte får tid för mig själv, när Freja är needy och osjälvständig och skulle inte klara av att ha båda tjejjerna mer än några dagar då de bråkar hela, hela tiden.

Men när jag bara varit med Emma har det inte vart några problem (förutom att få upp henne före tolv, och få bort henne från tv:n...) Vi var på bio i tisdags (såg killers, lite rolig men inte biosevärd) och igår var vi lite på westfield och köpte tshirts som vi sen designade. Hon är riktigt kreativ när man väl får bort henne från tvn o ritade, klistrade, skrev, klippte och hällde (fusk)löv och glitter över sina tshirts som var färdiga på en halvtimme. Hon gjorde till och med en till mig. Fast skulle nog kännt mig mer bekväm att använda den om hon inte skrivit "Rebel without a clue" över hela framsidan.. Hm. Fin tanke dock. Själv klippte jag ut ett tryck från en tshirt jag aldrig använder o bestämde mig att sy på den på tshirten jag köpt. Det tog mig ungefär hela kvällen... Skulle använt klister istället. Nu finns det glitter, inte bara på alla stolar, bord och på golvet utan också på katten, Frejas ansikte (och gud vet hur det gått till) i mina trosor.



Emmas "Did you kill the bunny?" tshirt (på baksidan "Hell yes. stupid bunny!")


"The possibilites are endless". (baksidan "pointless")


Mixed with love by meeee

Jag har till och med ätit middag med familjen varje kväll den här veckan. Har aldrig hänt förut. I tisdags fyllde Freja år så vi köpte takeaway mat från en indisk restaurang. Medan vi väntade på maten knaprade vi på pappadums o jag o mamman delade en öl. För en gångs skull bråkade de två systrarna inte, o det var helt enkelt bara ett happy moment. Kändes som om det var mina två småsyskon. Och det är faktiskt rätt trevligt att få vara den äldsta och klokaste ibland. 
 
Igår fick jag inte vara den äldsta o klokaste för då kom deras halvbror Oscar på besök. Eller vänta, han var tre dagar yngre än mig (yeees!) hehe. Fast han kändes ändå rätt mycket äldre o klokare... han jobbar typ på bank o har skjorta o kavaj på jobbet..  Men det var jättemysigt, då blev vi en rätt stor familj; jag, mamman, mormorn, Freja, Emma o Oscar. Och jag hade lagat ugnsbakad lax med potatis o hollandaisesås som fick jättemycket beröm! O till efterrätt chokladmousse med hallon. Yummie.

Freja har blivit galet besatt i grannens hundvalp. Ja, den är ju hur söt som helst, men hon vill gå varje dag (igår tänkte hon gå två gånger) och knacka på o fråga om hon får gå ut med den. Jag tycker det är jättepinsamt. Särskilt som grannen är ett snyggo och det känns som att jag använder henne som en ursäkt för att gå dit (...o Frejas efterhängsamhet är inte så charmig i längden...). Igår frågade hon rakt ut om vi fick ta hem honom ett tag, och det fick vi. Det kunde dock slutat i katastrof när  Narnia (vår katt) o hunden var i samma rum ett ögonblick o hunden hoppade ner och Narnia attackerade. Ni skulle sett hur lilla hundvalpen Calvin stod o darrade sen. (Jag har väl berättat hur stor katten är?) Så nu tror jag inte Freja vågar ta hit Calvin nå mer...

En anledning att jag tyckt att det var rätt mysigt med den här "familjeveckan" och helt ok att hitta på saker med Emma istället för att träffa mina vänner eller ta dansklasser är att jag vet att nästa vecka åker de till Kreta och jag får lägenheten för mig själv. Och en hel vecka att göra exakt vad jag vill.

KOMMENTARER:

  • Carmen säger:
    2010-07-01 | 17:50:39
    Bloggadress: http://carmendeleaumelby.blogg.se/

    hahahah mysigt inlagg. men nar man trivs med familjen (vilket man inte gor 24/7 oavsett hur bra den ar) sa ar det mysigt att vara mycket med dom haah. om du vill veta vad jag har haft for mig sa kan jag saga inte ett piss. legat i sang med kramper hahaha! o sa har min forkylning blivit varre hehehe. bajs pa det :D jag ar beroende utav sockerkakor men dom har tagit slut o jag orkar itne ga till saintsbury's som ligger dar nere i finshley.



    jag tror jag har kommit in i en liten depp-period och det ar vall nogi nte sa konstigt men jag orkar itne det. nu nar allt ar over vill jag ma bra. men det blir nog battre nasta vecka nar syrran kommer och barnen ar lediga fran skolan o ja... det brukar bli sa en vecka har o dar.... det har ahde jag nog kunnat skriva i min blogg istallet for i din men det tanker jag itne o det ar vall kul att fa kommentarer? hahah :D



    saknar dig raring o hoppas fa se dig i helgen om du klan slita dig fran din familj vill saga!

  • Ida säger:
    2010-07-02 | 09:19:14

    stackars lilla carmen! men som alla vet är du ändå cute 24/7. Nog kan jag slita mig från min familj.. de är faktiskt rätt irriterande. kan knappt vänta tills de åker nu. (moodswings?) mest för att jag måste vara hemma idag och ikväll. BLÄ!!

Kommentera inlägget här: