Londorama

15 pics of last week

Kategori: Utgång


I torsdags hittade vi bästa vattenhålet hittills. Fontän på trafalgar square. Tydligen var det väldigt stor skillnad på att bada fötterna i den (som alla gjorde) och att ställa sig upp. Två sekunder efter bilden kom en butter konstapel fram o sa att "it's not permitted to walk around in the fountain".


På fredagen utvecklades bbq till picknick när klockan blev för mycket...


Inne på chinawhite väntades på...


...drinkar

På väg hem hade det blivit översvämning på gatan bussen stannar på, så var tvungen att gå en lååång bit. Hur det blivit översvämning är ju ett mysterium i sig, när det inte regnat på veckor. Hela hyde park är fult gult o torrt som fnöske. Så måste varit äckligt kloakvatten med andra ord.. Iallafall; Som tur var hade jag sällskap av caroline och emmelie så slapp gå själv mitt i... gryningen. Vi fick oss till och med varsin varm nybakad croissant på en av 24 hours kioskerna. Dem kan man minsann lita på. Iallafall att de har öppet. Sen kanske inte utbudet är störst bäst o vackrast, men whatever.
 


Blev inte många timmars sömn den morgonen. Men säger som skylten jag passande gick förbi dagen efter.




På lördagen hängde jag lite i hydepark sen åkte vi hem till mig o stökade till köket o lagade bolognaise.


Elinor hetsade att vi skulle göra jättemycket sallad för hon ääälskar sallad. Så vi använde 3 paket sallad, 2 avokados, ett paket coctailtomater, en paprika, gurka o ett paket fetaost. När alla hade ätit jääättemycket sallad var fortfarnade drygt hälften kvar. Och jag åt o åt o åt i två dagar till. Den var ändå inte slut. Sen var jag tvungen att kasta bort resten idag för den hade fryst i kylskåpet...


Söndagen spenderades i värmen på camden market




Vi hittade ett gammalt stall som var omgjort till en nattklubb - och varje spilta var omgjort till ett vardagsrumsaktigt rum, alla med olika teman o design. Under dagen var det öppet för alla och folk som ville undvika hettan utanför låg o slappade i sofforna.




I ett annat rum var det livemusik och fotoutställningar.


Tillslut satte vi oss ner på en terass o drack frappucino. Jag var grymt nöjd med hatten jag nyss köpt och lyckats pruta ner £3. Så skönt att ha när solen gassar på. Och, något att gömma dåliga hårdagar i...


Söndagen avslutades med att välta några telefonkiosker i Kingston. Man måste ju variera sin träning...

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: