Londorama

Midsommar

Kategori: Sverige

Åhh på lördag blir det midsommarfirande i London! Visst är det ett faktum att man blir lite mer nationalistisk och värnar om sitt hemlands traditioner mer när man är och bor utomlands?! Förra året skapades en midsommarstång av palmblad o hibuskusblommor som restes på ett tak i sydvästra Spanien. Jag sprang runt i hettan och frågade efter carrefour på knagglig spanska för att bidra med gravad lax till knytisfesten. Sen lärde vi tyskar, amerikaner och spanjorer helan går och att hoppa runt som små grodor. Fin kväll.










I år firar vi i Hyde park, en dag för sent insåg jag idag. Midsommarstång o dans runt den är utlovat och då är jag nöjd. Måste bara hitta några blommor att binda en krans av. Emmelie gick så långt att hon googlade "wild flowers+London"... men vet inte riktigt om jag orkar åka ut en och en halv timme till ett naturreservat i östra london... hittade några fina klöver vid en parkering vid mig... det får nog duga. Och om jag hinner ska jag göra jordgubbstårta! 

KOMMENTARER:

  • Viktoria säger:
    2010-06-25 | 10:44:23
    Bloggadress: http://teech.blogg.se/

    hej. vad mysigt att hitta din blogg. (:

    jag hoppas att allting är bra med dig!

    Tack för senast måste jag väl tillägga även om det var ett tag sedan. Jag hade också tänkt att åka till Hyde Park och dansa lite. Jag hoppas att vi ses där!

    Ta hand om dig, Kram!

Kommentera inlägget här: