Londorama

Presenter o hostel

Kategori: London

Känns lite som att jag tar studenten. Eller fyller år. De senaste dagarna har jag fått både blombuketter (2st) och godis (2 påskägg o en chokladask). Idag var sista dagen på sabis, trodde det skulle kännas sorgset, men nej. Eller, jag hade ett sad moment i söndags då jag tröståt chokladägg i lunchrummet... (Ni vet dem där människorna man känner man fått bra kontakt med på jobbet men vet man inte kommer träffa igen, inte på samma sätt iaf. Så är det med Ola) men idag kändes det bara som en dag jag väntat rätt länge på.  

Imorgon är det en vecka kvar tills jag äntligen drar. Igår ringde jag till svenska kyrkans vandrarhem, men när jag äntligen fick tag i dem. (Blev lite förvirrad där med hur tidsskillnaden förändrades i och med sommartid) fanns det bara rum för mig den första natten. Och det känns inte fantastic att flytta runt med gigantiska väskor redan efter en natt, så det går bort. Hittade flera mer centrala - och billiga hostels. Men vissa hade inte kvar de billigare rummen. Tillslut hittade jag ett som låg just vid Hyde Park som hade sängplats i 10-bäddsrum för typ 15 pund natten. Bokade 5 nätter, så känns skönt att veta var man ska ta vägen nu.

Kommentera inlägget här: