Londorama

Recharged.

Kategori: Allmänt

I torsdags kunde jag börja leva igen och det kändes fantastiskt. Bara att gå och handla och verkligen fylla upp kyl och skafferi var lycka. Sen åkte jag in till oxford circus för att göra en intervju till min textkommunikationskurs. Vi skulle intervjua någon med en intressant hobby eller liknande för att göra ett personporträtt på 1/2 till 1 sida. Jag valde att intervjua min vän Carro om hennes dansande. Det gav mig ett bra skäl att ta en fika ute, jag har tänkt att jag ska bli mycket mer sparsam på den fronten.

Jag valde favoriten Joe & the Juice som plats för intervjun och jag vågade mig på spenatjuicen. Överskumt att spenat blandat med ananas kan vara gott. Slutresultatet av intervjun ska presenteras som ett personporträtt i artikelformat som ska skickas in nästa fredag. När jag började skriva om formatet från frågor och svar trodde jag inte att materialet skulle räcka till mer än knappt en sida. När jag var klar imorse var texten drygt två sidor. Nu måste jag se om det är nått stycke jag kan helt ta bort, eller förkorta ner flera stycken. Hälften måste bort.  

Den här veckan har varit en måndag till fredag jobbvecka. Alltså har jag det bästa kvar, Det betyder ledig helg. De flesta från jobbet ska ut imorn, men jag hade tidigt bestämt mig att vara med mina tjejjer på halloween. Jag vill absolut gå ut mer med folket från jobbet, men just den här veckan har jag sett de flesta där väldigt mycket. Imorn ska jag leta kostym till halloween med Emmelie. Annars blir det en repris på madonna, fast lite bättre. Borde faktiskt ta vara på mitt korshalsband jag köpte på poundland förra veckan. Ett pund är ju ett pund.


Ehm. Jag hade tänkt att lägga mig tidigt. Fast kom iofs hem från jobbet tjugo i tolv. Imorn hade jag nämligen tänkt gå upp vid 8, gå och köpa guardian med alla lördagsbilagor med pågång tips. Jag vill ha mer koll på vad som händer i London. Vill gå på fler utställningar, museer och spelningar. Så, får se om jag orkar mig upp om sex timmar, för att kunna njuta fullt ut av en ledig dag. Någon mer än jag som ser motsägelsen i det hela?  
Kommentera inlägget här: