Londorama

för och emot

Kategori: Allmänt

Fördelar varför jag skulle vara i Stockholm i sommar istället för London.

- Jag kan förhoppningsvis spara pengar.
- Jag får ett litet mer stabilt o tryggare liv
- Jag kommer kunna fokusera mer på sommarkurserna o fullfölja dem.
- Jag vill gå på syrrans 30 årsfest
- Jag vill vara där när bror och Netti får sin lilla bebis.
- Det är osäkert hur det blir med boende i London efter sista veckan i maj, då carros kontrakt går ut och flera ska flytta från huset. Kanske flyttar carro med.
- Jag har ev jobb på Sabis, endast 10 h/vecka men kan kanske bli mer.

Nackdelar
- Jag kommer lämna ett liv som jag byggt upp från bricks and pieces med mycket tålamod och kämparanda.
- Jag kommer lämna en stad som jag precis vet så mycket om att jag känner mig hemma men ändå blir överaskad och berusad av dess spontana, öppna och intressanta invånare. 
- Jag tror Stockholm kommer kännas litet, oinspirerande och kvävande.
- Jag kommer inte kunna dissa/ignorera folk på barer genom att börja snacka svenska med en kompis.  
- Jag kommer lämna Pineapple, som varit en stor del av mitt liv, särskilt sista månaderna.  Alla lärarna där, klasserna.. Och dansklubben Madame jojos. det finns inget liknande.

Jag är förvirrad. Känns som att jag planerar att flytta, men inte riktigt vill. Ändå är det mycket som talar för att jag ska åka. Hur stort umgänge har jag här egentligen? Eller ja, jag o carro har börjat utvidga vårt nätverk med ett antal killar. Dansare och djs. Men folk man har riktigt nära. Julia åker till Stockholm om en månad.

Om det bara var för sommaren hade det inte kännts så svårt, men om jag börjar plugga kommer jag inte komma åka tillbaka i någon längre tid förrän nästa sommar.... Blir jag något klokare??? En till sak jag verkligen funderar på är hur jag ska få med mig alla mina ägodelar. Fastän jag rensat och tagit hem förut så är det en himla massa.

Jag sa på jobbet idag till min manager att "Im maybe leaving Bershka". Hur obeslutsamt låter inte det?? Sa att jag anmält mig till sommarkurser och om jag kom in på dem så kommer jag sluta och flytta till Sverige. Min manager sa "I hope you dont get accepted" med ett stort leende.





KOMMENTARER:

  • Alina säger:
    2011-04-30 | 23:23:24
    Bloggadress: http://gretalina.blogg.se/

    Du kan rada upp hur många för-och nackdelar du vill. Men det handlar inte om det. Utan det handlar om VAD DU VILL. Är du inte klar med London så är du inte klar. Du hittar nya vänner! Stor kram!

  • Carmen säger:
    2011-05-02 | 21:14:26
    Bloggadress: http://carmendeleaumelby.blogg.se/

    VISST ÄR DET JOBBIGT!!!!

  • Anonym säger:
    2011-05-05 | 09:22:42

    jadu <ida det är inte lätt! men någon gång måste man ju växa upp och skaffa sig en utbildning o liknande. Jag börjar känna att det verkligen är dags för annars finns risken att man bara jobbar på i flera år och sen kommer man på att man kanske skulle tänkt lite mer. Jag hoppas att du kommer hem så vi kan börja vårt vuxenliv tillsammans! samma jobb och kanske samma skola=) wiiiiiiiiiiii! Börjar tröttna på att vänta på dig...

Kommentera inlägget här: