Londorama

Vinter romantik

Kategori: Allmänt

Positiva saker:
jag har hemtenta och det går typ BRA. Och jag kommer förhoppningsvis ha mkt fritid. Och jag har någon slags balans mellan att fokusera men inte stressa

Det SNÖADE igår. Jag o Martina, en tjej från jobbet har gjort till tradition att gå karlaplan-slussen på måndagskvällarna efter stängning. Så mysigt igår. Snön gjorde mig lycklig som ett barn och jag skrek, hoppade o sjöng och fick flera förbipasserande att skratta. Jag ville stanna tiden och stå länge, länge med ansiktet mot den mörka himlen och låta de kalla flingorna dala och smälta till små pölar på mina kinder.

Idag ska jag ta mig tid och vara ännu mer barn. Jag ska gå på julmarknad med Anna i kungsträdgården. Jag treasure varje ledig stund. Och här ska drickas glögg! ÅHh, undrar om de har kört igång skridskoåkningen?

Jag har kommit på att snö är det som gör vintern värd att genomlida. Massvis med snö. Och kyla som håller den kvar. Skidåkning, skridskoåkning, pulka, stjärtlapp. Kylda händer som värms på en chokladkopp i en snöhög. Rosiga kinder och apelsinskal. Fleecekläder som värmer. Ljus i hundratal. Jag längtar norrut en smula.  
Kommentera inlägget här: