Londorama

Hiphopkareoke

Kategori: Allmänt

Tänk er ett ställe som det klockan halv tio är kö - inte för att komma in, utan för att komma ner i källaren. Kön ringlar sig runt hela baren på övervåningen, folk skrattar när de kommer in åt den absurda längden, men ställer sig ändå villigt och väntar. När man äntligen kommer ner är det fuktigt. Proppat. Stämningen och energin är som efter tio red bull. Det är the Social och det är hiphopkareoke.

Jag har bara varit där två gånger, men det är nog för att veta att om jag bott kvar hade jag blivit stammis. De som uppträder är hur galet bra som helst. Många kan låtarna helt utantill vilket gör det till ett riktigt performance.  Folk dansar, rappar med, ropar, slår i taket och på väggarna när det är extra bra för att överrösta alla som redan klappar i händerna....

Var där med Stefan och han verkade känna ungefär hälften där. Bland annat han som hostade kareoken, och som var väääärldens musiknörd. Inte bara hiphop heller, han påstod att om han skulle skaffa en tatuering skulle det vara "Girls" på ena armen och "Aloud" på andra. Ett riktigt orginal. Han var en sån där person så nästan varenda mening exploderade man i skratt. Började undra om han hade ett manus offstage också...

Hursom. Två torsdagar kvar o de kommer jag tveklöst spendera på hiphopkareoken.






De två på bordet, Billy och Ayeka, gjorde ena veckan "run this town" och andra "love the way you lie". Om jag blundade trodde jag verkligen att Jay z/Eminem verkligen var på plats i den lilla överfulla källaren.  

KOMMENTARER:

  • Carmen säger:
    2011-05-24 | 19:40:00
    Bloggadress: http://carmendeleaumelby.blogg.se/

    ååhhh härligt! saknar det orginella utelivet i london. snackade med box igår o oxford arm där vi träffade dom. grym kväll det med!

Kommentera inlägget här: