Londorama

Match day

Kategori: Allmänt

Today is the day. Igår började nervositeten komma krypande. Jag vet att man inte ska tänka så, men det är så himla mycket som kan gå fel. Någon kan ramla, man kan villa bort sig och inte komma fram till sin position, man kan vända sitt paraply åt fel håll så man helt förstör de bilder som ska bildas sett från ovan...

Det här kanske verkar som negativt tänkande, men när vi igår bara fick köra igenom det två gånger på planen så var det kaos. Vi har många olika formationer, och det gäller att veta exakt var man ska stanna i varje position. Vad som är mitten, vad som är första radens cue etc. Sen kan jag bara tänka mig hur mycket ljud publiken kommer göra, och hur ska man kunna räkna åttor då?

Jag hoppas verkligen det kommer se bra ut, för det här är något vi, koreografen, producenterna, hela uefateamet lagt ner mycket tid och energi på. Något jag vill vara stolt över. Igår när vi körde på planen filmades det, och kamerorna svepte över uppifrån, och åkte i en rasande fart ner för att få närbilder. Sen visades det på storbildsskärmarna på wembley och det var första gången jag fick se det uppifrån. Flera formationer såg fantastiska ut. Jag visste inte ens att vi gjorde union jack med våra paraplyer tillexempel förrän då. Och våra kostymer är fina. Kostymbyxor, skjorta, väst, slips och kavaj. Och hatt. Idag gäller det.

Go Barca!
Kommentera inlägget här: