Londorama

Mat och provokation

Kategori: Allmänt

Slank in på en ceviche på Latino Deli innan jag ska träffa upp Julia och Frida och se Midnatt i Paris, Woody Allens nya rulle. Ceviche är en sån där rätt jag önskar jag kunde laga. Om jag kunde det skulle jag bjuda varenda vän och dejt på den. Och göra dem beroende. Men sanning är att smaksättningen på marinaden är muy complicado att få till. Därför blev jag glad att läsa att en cevicheria till öppnat. På grund av läget kommer jag nog inte bli stammis där, men det kanske är värt en omväg ända till Hökarängen för att smaka konkurrensens ceviche.

Något annat jag kan tänka mig att testa är Grillska husets afternoon tea på söndagar. Buffé med scones, bakverk och hinkvis med té. Ett plus att det ligger mysigt till i Gamla stan.


 
Nästa vecka trodde jag för en månad sen skulle innebära lov eftersom inga föreläsningar var utskrivna, men se där, den veckan var tillägnad hemtenta om idétraditioner all week long. Vi fick vår hemtenta i tisdags, som ska in om en vecka från idag. Dagens provokation har varit att en tjej lämnade in den på kurswebben inatt! Mest är jag lite avis, för jag har princip bara valt vilka idétraditioner jag ska skriva om - Feminism och Frankfurtsskolan. Så lite stressande. Men en smula sporrande är det ändå. Skönt att se att det inte behöver vara så komplicerat liksom. Men ändå, två dygn? COME ON!
Kommentera inlägget här: