Londorama

Blågult eller rödblåvitt?

Kategori: Allmänt

När jag väl flyttat till London känns det som att svenska högtider tränger sig på hela tiden. Eurovision, nationaldagen, midsommar. Jag slits mellan att vifta med svenska flaggan hela dagen och totalt strunta i dem och istället försöka komma ihåg och googla när englands nationaldag är. Idag har jag inga planer. Lite förvirrat fattar jag att det är idag man firar i sverige. Här firas det... typ hela helgen... men mest imorgon då traditionen säger svensk picknick och små grodorna i hyde park. I år har Svenska handelskammaren som brukar anordna firandet tvingas ställa in. The Royal Parks har nämligen kommit med en ny regel att man inte får vara mer än 40 pers per picknick sällskap... för att skydda parken, eller nått. Dock har londonsvenskar gått in med (o)uppmaningen "de har inte sagt HUR MÅNGA picknicksällskap på 40 det får vara... ps. we did NOT invite you"

Tror inte det blir så mycket traditionellt firande från min sida i år. Ikväll förhoppningsvis stor husfest med endast en... ok en och en halv svensk (Sep är född i Borås men bott här mesta delen av sitt liv. Han fattar svenska om man pratar sakta och inte så komplicerat...) Imorn har jag och Carro mycket att göra. Det är egentligen ett helt blogginlägg i sig, men vi har fått kontakt med en gospelsångerska som behövde dansare till shower och musikvideor. 7/7 har hon ett gig som vi ska vara med på. Berättar mer sen, det är en pretty big thing. På kvällen går vi möjligen på londonsvenskars midsommarfest på klubben Rose. Blågula drinkar, kanapéer och lösviktsgodis är utlovat.    
Kommentera inlägget här: