Londorama

The book

Kategori: Allmänt

För att hjälpa oss att progress på jobbet har vi en bok vi skriver i. Den innehåller frågor vi ska svara på, allt från hur vi lär oss nya saker - om vi är visuella, muntliga eller praktiska i vårt lärande- till kännedom om butiken - var ligger personal shopping, fire exits, lolas cupcake bakery ;). Det finns en bok för varje level; standard, advanced och top level. Vår manager är eager på att vi ska avsluta vår första bok typ den här veckan och gå upp till advanced level (payraise woop!) Som en del av boken ska man ha kännedom om de olika departments i butiken - shopfloor, fittingroom och tills. Shopfloor är jag på varje dag så de frågorna kunde jag svara på, men fittingroom och kassan fick jag göra snabbvisit på i måndags. Kändes lite som ett studiebesök. Stod och observerade ungefär en halvtimme på varje ställe och fick hjälp med mina frågor. I slutet av boken ska man göra tre challenges för att bli godkänd. Man får välja mellan några olika. Jag har redan gjort en, som var att observera kassörerna hur de hanterade långa köer och vad man skulle kunna göra för att minska dessa. Jag ska imorgon, torsdag göra resterande två utmaningar. En är att delta i ett stort möte på morgonen som hela min våning SB1 går på (Topshop är uppdelat i fyra våningar - SB2, SB1, Ground och Topman) och sen berätta vad de tog upp för mitt lilla team på vårat brief. Den andra är att prata om en trend, vi har för nuvarande 4 olika trender som har en sektion var av shopfloor. De heter Believe (rockigt, festival, nitar, skinn, jeans, dipdye, grå/blå/svart/vitt), Calypso (sprakande färger och mönster, neon, stora blommönster, aztec), Pretty military (spets, khaki/rosa/vitt) och Pennsylvania (cowboy, texas, jeans, rutigt).

Kommentera inlägget här: