Londorama

Partaj 2

Kategori: Jobb

Inspelningen igår gick bra. Jag blir alltid pirrig och förväntansfull bara av att komma till inspelningsstudior. Så mycket som ska synka och så många personer som var och en är superfokuserad på sin lilla del i det hela. Peter Settman som är kreativ chef för Baluba (som spelar in Partaj) kom och hälsade och tog i hand. Hade inte fått så mycket info innan, mer än att de behövde dansande statister i bakgrunden.

Jag trodde vi skulle vara fler än fem personer. Att vi skulle stå en klunga i bakgrunden med fokus på en sketch framför. Jag trodde inte vi skulle dansa på en scen till ett liveband. I en studio med publik. Men så fort jag lämnat min tvekan; min "ska jag..?" "kan jag..?" så njöt jag. Introlåten var en discodoftande glad låt som var lätt att groova till. Efter att ha fått testdansa en gång blev vi ivägfösta för en två minuters remake. Vi hade inte blivit tillsagda att ta några speciella kläder på oss. Jag kom i leggings och linne. Men kostymtjejjerna ville glamma upp oss. Så när vi inte hade några ombyten med oss drog de snabbt av sig sina paljettklänningar som vi fick låna. ("tur att vi hade paljetttema idag" skrattade en). Tyckte jag med. Snabbt svep med puder, ögonskugga, hårspray och läppglans. Sen tillbaka till studion. Kändes ännu roligare att ställa sig på scenen i den glittriga discoklänningen. 

Sen var det många tagningar. Intro med fokus på oss dansare först, sen kommer en perfekt Ranelidkopia in och nästan plöjde ner oss. Vi står kvar på scenen genom hela studioinspelningen. Ranelid presenterar olika sketcher och vi smådansar i bakgrunden. Dock gjorde vi smådansandet i tystnad. De skulle lägga på en basgång i efterhand... så får se hur det ser ut. Det sänds på söndag och jag är spänd och lite nervös. Kommer säkert inte synas mer än första sekunderna, men hoppas såklart att helheten ser bra ut.

Hon som castat oss verkade iaf vara nöjd, då hon frågade efteråt om hon fick ringa oss nästa onsdag om de skulle behöva dansare. Kul!   

Söndag klockan 9 i kanal 5.

KOMMENTARER:

  • Alina säger:
    2012-03-15 | 16:55:03
    Bloggadress: http://gretalina.blogg.se/

    SPÄNNANDE!! Heja Ida!

  • Jasmine säger:
    2012-03-19 | 17:06:19
    Bloggadress: http://blogg.vk.se/jasmine

    COOL TJEJ!

    Perfekt med lite tv tips för en sjuk stackare att roa sig med också! Jag tackar, det föll i händerna i rätt tid.

    Och jag väntar på ditt besök. Förhoppningsvis är sommaren halv här då och trädgården är grillredo!

Kommentera inlägget här: