Londorama

Festival

Kategori: Allmänt

Jag drömmer mig bort till sommar och kollar upp festivalutbudet i England. Artistmässigt vill jag främst gå på:

1. Wireless. Deadmau5, Drake och Rihanna headlinar var sin dag på denna tredagarsfestival i Hyde Park. Verkligen påkostade bokningar. Nicki Minaj, J. Cole, Calvin Harris... Ja typ all hiphop/pop/dansmusik som ligger på topplistorna.



2. Creamfields. Tredagarsfestival mittemellan Liverpool och Manchester tillägnad det bästa inom electronisk dans musik. Avicii, David Guetta, Tiesto, Calvin Harris, Eric Prydz, Afrojack mfl.



Sen lockar festivalen Lovebox en hel del med. Artisutbudet är för mig inte lika välkänt (förutom Kelis) men känns som själva stämningen där kan vara grym. Och jag har lovat mig själv att utforska östra London mer, så perfekt när den håller till i Victoria Park nära Bethnal green. Kommer antagligen vara lika mycket fashion och stil som musik! Bara hemsidan lockar med sin retrodesign.



Kanske ska signa upp som volontär? Gjorde det en gång på Peace & Love och det var rätt grymt. Gratis entre till alla dagar + mat. Jobbade två pass, ett på dagen och ett på kvällen. Resten av tiden kunde man njuta av artisterna och stämningen. Och jobbandet var inte särskilt betungande när man även då blev serverad bra stämning och musik.  

Kommentera inlägget här: