Londorama

Fancy dress, 2010

Kategori: Allmänt

Flashback i bloggen exakt ett år tillbaka. Jag skulle på Bershkas första personalfest och hade missförstått vad fancy dress vad för slags klädkod...

Jaha. Så blev temat på lördagens utgång med jobbet ändrat. Har varit jättepeppad på vårt "fancy dress party", jag hade två olika klänningar att välja på som hade varit perfekta. Och jag hade fått ett tillfälle att se mer glamorös ut. (Vår arbetsuniform är för tillfället en oversize jeansskjorta, som inte alls är nått bra basplagg när jeansskjorta matchat med jeans är fulaste som finns). Nu är temat plötsligt costume party. Hjäääälp! Idetorka. Inte blir det bättre av att ambitionerna hos managerna är skyhöga. Hörde skvaller att en av dem (manlig) skulle vara Lady Gaga och en annan en banan. He-rre-gud. 
  
Uppdatering.
Hmm. Jaha. Fancy dress betyder visst costume party. Språkbarriärer. Fancy dress låter ju alla gånger i mina öron som att man ska ha en fin klänning på sig. Frågan är. Ska jag berätta för den andra svenska tjejjen? Hehehe. Hon skulle gå o leta efter nån fin klänning i fredags...

Vilka ryktesspridare... I slutändan var mina tre managers
- magdansös
- humla
- sen vet jag inte riktigt vad den tredje var... Tror hon sa snövit.. men snövit har ju inga flätor...

Kommentera inlägget här: