Londorama

107.5 Wakeup call

Kategori: Allmänt

Blev överraskad av en väldans radiogladröst när jag svarade i telefonen imorse. "Johan Svengberg från radio 107.5 här. Vad gör du nästa fredag?". Minns att jag var med i en tävling för biljetter till Avicii.. hjärtat börjar bulta innan jag kommer på att den konserten redan varit och att han är borta i sydamerika och spelar nu...



Blir hursomhelst inbjuden till klubben Solidaritet. "Hur många vill du ta med?" Han avslutar samtalet med en lite mindre hyperenergisk röst "Jag spelade in det där. Sänder det senare i eftermiddag. Ok? Du behöver inte komma om du inte vill..." 

jag lägger på och börjar fundera om det är något nytt slags promoterknep, att ringa upp folk som visat något intresse på deras hemsida och bjuda in dem till klubbkvällar. Går det verkligen så illa för Solidaritet? Eller är radiosamarbetet ett sätt att få med Solidaritets namn på ett smygkampanj-aktigt sätt...? En del privatdeckaranalyserande innan jag kommer på att jag faktiskt skrivit upp mig på en till tävling, där entrebiljetter till just Solidaritet var priset. MKV kursen har fått kritiskt tänkande á la "Vem vinner på detta?" att fastna. Dont be fooled. Fool the foolers ;)     
Kommentera inlägget här: