Londorama

She´s got the Xfactor

Kategori: Musik

Xfactor är absolut nummer ett familje-soffsamlar-programmet här i England. Nu har jag ingen tv så har inte följt det alls, men när jag var aupair var det annorlunda. Min värdfamilj brukade spela in och sitta o se det på söndagkvällarna medan de åt middag. De som aldrig kollade på tv medan de åt mat annars. De satt redo med tvkontrollen, inte bara för att spola förbi tvreklamer, utan också för att spola tillbaka när någon riktigt talang sjungit, eller för att spola förbi tråkiga uppträdanden.

I helgen var det final, och jag har ingen aning om vem som vann. Däremot såg jag att Rihanna hade sjungt i pausen. Jag blir så glad av att se henne. Hon känns lite mer egen, lite coolare, kreativare o kaxigare än resten. Jag kan inte annat än förundras när jag ser henne på scen. Finns det något bättre än musik man bara måste stanna upp till och slukas upp av?



Och Rihannas Xfactor måste smitta... för konstigt nog känner jag mig en skopa snyggare, självsäkrare och bättre efter att ha slukats in till en jamaicansk dancehall.
Kommentera inlägget här: