Londorama

Banksy

Kategori: Konst

Så fort man går på marknad här i London ser man Banksy. Oavsett om aldrig hört hans namn så har man definitivt sett ett flertal prints av fantastiska grafitti-art motiv målat på väggar och sen fotograferade. Min favorit är den med en liten tjej som just släpper iväg en röd ballong, i form av ett hjärta. Ibland kommer motivet också med ett skriftligt budskap, som denna "there is always hope". Varje gång jag ser dessa geniala, fantastiska, ibland roliga, ibland sorgliga men alltid tankeväckande bilderna blir jag sugen att köpa en bunt och klistra upp på väggarna. Något annat jag varit på jakt efter är en ny plånbok eller nytt oysterfodral. Ikeafodralet känns inte lika kul längre. Så vad bättre än att slå två flugor i en smäll? På en fantastisk butik som hette fussy nation på portobello road hittade jag ett oysterfodral med just det "there is always hope" motivet. Ahhh. Lycka!







KOMMENTARER:

  • Alina säger:
    2010-07-25 | 22:40:17
    Bloggadress: http://gretalina.blogg.se/

    Jag köpte "there is always hope" som tavla på Portobello. Älskar den!!

Kommentera inlägget här: