Londorama

East End

Kategori: Allmänt

Igårkväll körde jag och Carro, och så småningom hennes brasilienska kollega, barrunda i Angel. Vi förberedde oss minutiöst genom att googla ställen, menyer och offers. Jag fixade en barkarta. Mycket lyckad kväll - och ingen gick vilse. 



På baren Barrio North drack vi oss från Sydamerika till Karibien (de har i menyn grupperat coctailsen efter ursprung). En drink från Centralamerika var beskriven som "spicy with fire". Och eld fick vi. 



Vi avslutade kvällen lite mer österut, och idag åkte jag tillbaka till Old Street för att fota gatukonst, besöka en popup galleria, käka crepes och gå på marknad. Slog mig ned på en trottoar på en innergård och satt o läste i solen tills rumpan värkte.

Östra London känns spännande och kreativt. Skulle vilja fota var och varannan jag ser bara för de ser så coola ut i sina secondhandshoppade godbitar eller DIY kreationer. Är väldigt sugen på att hänga mer i öst och upptäcka de där gömda, allra bästa pärlorna.      



... Till och med återvinningstationen har tagit sig an lite urban coolness...




 
Kommentera inlägget här: