Londorama

The job

Kategori: Allmänt

Tänkte att jag skulle ta mig tid att berätta om mitt jobb på Topshop. Jag, Elena och typ 13 till ingår i ett nytt team som heter product focus/replenish team. Inom detta team är vi uppdelade i mindre team med fokus på antingen swimwear, dresses eller fashion jerseys. Jag är i det sistnämnda. En vanlig dag börjar vi med morgonmöte. Vi går igenom massa siffror - butikens och företagets mål, hur vi ligger till i jämförelse med förra året.

Sen tar vi fram papper med lite mer siffror. Det kan vara företagets, butikens eller internet bästsäljare som ska plockas ihop, så alla vet vilka de är. Dessa plagg har prio att fyllas på, och ska också se till att finnas på de bästa platserna i butiken, fullt synliga. Om visuals teamet har satt de på dåliga platser flyttar vi fram dem. Idag skulle vi identifiera och plocka ihop zero-sellers. De plagg som vi inte sålt något alls av under veckan. På golvet fick vi sen leta svaret på varför de inte sålde. Var de satta på en dålig plats? Dåligt påfyllda? Saknades det storlekar? Eller hade de blivit borttagna från golvet? Detta tog tills lunch. Efter lunch fyllde vi på våra sektioner och plockade tillbaka det som hamnat i sorteringgsrum (från provrummen). Hann styra upp lite i lagret också, ordnade en sektion i storleksordning. Blir så mycket lättare när man ska hämta upp till golvet om man slippper stå en evighet för att hitta en size 6.
Kommentera inlägget här: