Londorama

Det ordnar sig...

Kategori: Au pair

Åhh. Finns det inte nån moral, mitt-och-ditt skola som världens alla tjuvar kan gå i? Igår träffade jag en svensk tjej på en pub. Vi satt inte där så mycket mer än en timme o när vi skulle gå upptäcker hon att hennes plånbok är borta! Vette sjutton hur det hände. Det var några tjejjer som satt vid bordet bakom oss och vid ett tillfälle frågade en oss vad klockan var. Men, känns väldigt rutinerat om de skulle ha tagit plånboken då. Särskilt eftersom hon hade den under en massa saker i väskan. Att bli av med plånboken när man är ute på resande fot är verklgen min mardröm. Jag skulle vara helt utan pengar om mitt visakort blev stulet!  

Så.. till en lite roligare grej. Jag har jobb OCH bostad! Det kom verkligen i rättan tid ska jag säga. Usch, blir alltför deppigt och sitta och söka jobb dag ut och dag in - (Malin du är super!!) Var igår o besökte en familj som sökte aupair - för två månader bara. Det var en ensamstående mamma med en dotter på 12. Jättetrevlig mamma som jobbade som nutritionist och älskade att laga mat. (Jag blev bjuden på middag o vin!) Dottern gick i en art/theatre school o spelade piano o var värsta smart men väldigt pyrig.. hon vågade tydligen inte gå till skolbussen fast den låg en minut från hemmet. Lägenheten var jättefin. Ett år gammal bara o jätteljus o fräsch. Helt otroligt för att vara London! No worries Andreas, jag har redan berättat att jag måste ha ledigt för att åka på erat bröllop o det var lugnt. Enda dåliga är att den gamla aupairen egentligen inte ska åka hem förren 12e maj. Om 3 veckor! Men hon skulle diskutera om hon kunde/ville åka hem tidigare. Annars kunde hon nog iaf fixa nånstanns att bo på tills dess jag börjar.  

Lite tvivel har jag minsann haft senaste dagarna. Ganska mycket faktiskt. Men nu känns det så bra! Nu behöver jag inte sitta på gumtree o söka jobb o bostad utan kan gå ut och upptäcka london! Idag blir det natural historic museum o pubrunda ikväll. Imorn ska vi, en bunt svenskar, spela brännboll i hydepark!

Cheerio!


KOMMENTARER:

  • anna säger:
    2010-04-25 | 21:53:17

    det verkar gå bra för dig=)

  • Malin säger:
    2010-04-25 | 21:58:57

    Grattis!! det är ju super, vad skönt:-) men du btw minns du vad jag berättade om kompis som blev av med sin väska på indigo.. det kändes precis så där, vi stog ett helt gäng alldelens bredvid o så låg den under massa jackor. herre gud. man tror ju liksom inte att det ska hända (speciellt inte på dom ställen man gillar)..



    kram

Kommentera inlägget här: