Londorama

Midsommar 2010

Kategori: Sverige


candyking, sill och fantastisk jordgubbstårta gjord av moi!



Emmelie var duktig och gick upp tidigt och plockade ängsblommor där hon bodde. Vi var typ de enda som inte hade köpesblommor... vi tiggde till oss lite ståltråd av en kille för att göra stommen men när det inte räckte fick vi använda den enda tråd jag ägde. Tandtråd.


Hur mycket folk som helst som var väldigt peppade på att dansa, har aldrig dansat så mycket små grodorna som i lördags... men absolut den minsta midsommarstången jag sett. Det roliga var att i inbjudan, i vägbeskrivningen, stod det "håll utkik efter svenska flaggor och såklart majsstången". Den där lilla saken såg man ju inte förrän man var fem meter ifrån den...





...Efter några timmar var kransarna färdiga. Min för liten för jag hade inget tålamod, och Emmelies för stor...


Hade knappt smakat fläder innan jag kom hit, nu vill jag ha fläder i all cider o läsk. Muuuums!

KOMMENTARER:

  • Lena säger:
    2010-06-28 | 17:22:02

    Wow, vilken mumsig tårta!

  • Alina säger:
    2010-06-28 | 22:19:47
    Bloggadress: http://gretalina.blogg.se/

    Haha, tandtråd!!!! :D

Kommentera inlägget här: