Londorama

Jag kallar det oberoendeframkallande

Kategori: Shopping

När jag idag skulle börja packa (okej har fortfarande inte riktigt gjort det) tycktes tiden ha gått oändligt snabbt senaste veckorna. Helgen var strålande, fredagen lugn med tjejmiddags känsla - tacos o marängswiss var mums. Lördagen blev mer fest. Var på Aura och Fabric. Första var helt okej ställe med massa bra musik o dans i sofforna, andra stället var bara skumt skumt skumt. Helt mörkt, jätteruffigt o en planlösning som en labyrint. Vi kunde knappt hitta toan, fast vi frågade. Dålig musik också, o konstigt folk. Som tur var fanns det iaf två normala killar där som tyckte det var lika crappy som vi o räddade slutet på kvällen.

Var på stan idag och shoppade en hel del. Eller ja, saker jag faktiskt behövde; underkjol, en klänning till rådhuset (fick lite panik igår när jag fatta att alla skulle ha olika kläder i rådhuset o på festen efter...), underkläder o strumpbyxor. Men nej, jag förstår verkligen inte det där med shoppingberoende. Att man får ett rus?! Om jag använder mitt kontokort till kläder mer än två gånger på en dag börjar en ångest komma krypande. Om jag går runt med fyra stora shoppingpåsar känner jag mig som en egoistisk och dålig människa. Faktiskt känner jag mig nog lite dummare också.


... These are a few of my favourite things...

På tunnelbanan hem tänkte jag på vilken nytta mina pengar gjort om jag gett dem till välgörenhet.. o när jag kom hem var jag tvungen att städa för att känna att jag gjort nått vettigt och gott idag. Åhh.. nu borde jag packa på riktigt. Ska bara hänga lite tvätt. Jag är så duktig idag.
Kommentera inlägget här: