Londorama

Gårdagens tankar

Kategori: Allmänt

Hemtenta. Tentafest. Jobb två heldagar. Förkylning. Jag skulle inte tacka nej till att stanna hemma framför tvn imorn... Men föreläsning på morgonen och jobb på kvällen. Härda ut.

Eller, föreläsningen är chill. Ska bli kul att börja med nått nytt och vill träffa klassen, gillar den mer och mer för varje häng och fest. Gött gäng. Förrförra veckan gick vi ett gäng tjejjer och sjöng kareoke och jag och en till tjej drog vidare till spy bar och var ute till halv fem. På en onsdag. I fredags hade vi tentafest. Det är något speciellt med det. När spänningen släpper. Hemtentan var nyss klar och inlämnad. Sista betygsgrundande grejjen innan jul. Deadlinen var 23.59 så folk droppade in på festen Mani hade allteftersom de blev klara. Alla hade lämnat stress och press hemma. Trötthet men lycka och lättnad. En smula frihet.

Efter två veckors ostruktur med hemtenta och grupparbeten gillar jag att vi har föreläsningar typ fyra dagar i veckan fram till jul, o en del extragrejjer. Typ torsdagsklubben och en medievetardag. Tell you more later.



Så såg gårdagens blogginlägg ut om jag hade postat det. Bestämde mig för att det inte var en dum idé. Trots att jag egentligen ville till skolan stannade jag hemma, för att orka åka och jobba nu. Vet inte hur mycket piggare eller friskare jag blivit. Men känner mig mer tillfreds och organiserad. Och såg den underbart pinsamma, kärleksfulla och roliga filmen Farsan.

Kommentera inlägget här: