Londorama

Matbudget

Kategori: Tankar

Alina, tänk om jag kunde vara lite mer som du. Din budget gjorde mig avundsjuk. Inte siffrorna då, utan att du tagit dig tid att planera o fundera o skriva upp allt. För mig räcker det med att få mitt kontoutdrag en gång i månaden, jag läser snabbt igenom mtti nuvarande saldo och de första raderna och knycklar sen snabbt in den under andra, trevligare papper. Omoget.

Nu låter jag ju som värsta shoppoholicen, men oavsett vad mina bloggbilder säger är det varken kläder, eller festande som de mesta pengarna går till. Det är latte och falafel ciabatta på starbucks, poppy seed muffin på caffe nero, americanos i mängder, swedish meatball ragu wrap, chocolate moose, double avocado sandwiches på pret som tuggar sönder mina pengar. Kollegor som drar med mig till kinastället chopchop (som ändå är det billigaste ni kan tänka er, 3.30 kostar de flesta måltiderna) fast jag den enda dagen har med mig lunchlåda.

Nej, det jag främst borde göra budget över är mat. Det är något jag nu lägger alldeles för mycket pengar på, varje dag. Och även om jag älskar att äta, så är det ju kul att ha pengar över till andra nöjen. Nu ska jag gå till Iceland (budgetmat) o shoppa för en veckas lunchlådor. Vuxet. Sen ska jag se till att faktiskt äta dem. Det här känns som ett spännande projekt. Och när nästa lön kommer ska jag ha gjort en matbudget. Påminn mig om en vecka!

KOMMENTARER:

  • Alina säger:
    2011-01-17 | 22:19:42
    Bloggadress: http://gretalina.blogg.se/

    Det är nog många som vill vara som jag. ;)

    Om man använder tusch-pennor så är det roligare att göra en budget. hehe

    Lycka till gullet!

Kommentera inlägget här: