Londorama

Vad är planen?

Kategori: Tankar

Mitt kontrakt på rummet på Palermo Road går ut i mitten av april. Vad vill jag då? Vill jag bo kvar i London några månader till? Över sommaren? Förra året var sommarmånaderna här helt underbara. Det var sol mest hela tiden och jag bodde nästan i Hyde park.




Men förra året var jag aupair. Då var jag ledig mellan 8 och 4 på dagarna. I år skulle jag jobba fyra till fem dagar i veckan. För en usel lön. Om jag åkte till stockholm och ringde upp sabis kanske jag skulle kunna jobba där april-augusti och tjäna ihop lite pengar? Särskilt om jag skulle vilja börja plugga skulle det vara bra... meen. April är ju jättesnart. 3 månader! Är jag klar med London? Kan man nånsin vara klar med en så stor stad? Var skulle jag bo i stockholm? Och att kommas tillbaka till mitt gamla jobb, efter ett år, skulle inte det vara deprimerande? Ska jag då söka något annat? Klädaffär?

Vad vill jag? Vad är planen?

Jag ska göra högskoleprovet 2 april. Så långt har jag tänkt. Himla passande att jag är i sthlm just då. Måste boka flygbiljett!  

KOMMENTARER:

  • Carmen säger:
    2011-01-18 | 18:48:07
    Bloggadress: http://carmendeleaumelby.blogg.se/

    nu lämnade jag jue iof er när jag åkte men tror aldrig du känner dig klar!!!! o visste det är deprimerande att komma tillbka till ett gamla jobb men om det bara är för några månader så är det jue nice. då vet man vartman har det! men du kan jue söka nytt under tiden, du har jue en hel annan erfarenhet nu!!!!

Kommentera inlägget här: