Londorama

Vägar

Kategori: Allmänt

Musik genomsyrar mitt liv. Utan den blir jag låg, känner mig halv och irriterad. Ingen blir gladare än jag när jag får tillfälle att läsa om musik, kolla youtubeklipp och radio för skolans skull. Vi läser en bok som heter Sound media. Och bättre start efter bluesen som kommer efter en perfekt Londonresa finns inte. Sista dagen där kom jag på migsjälv med att inte vara ett dugg stressad eller orolig när jag först inte kom ihåg var jag lagt mitt pass. "Om jag inte hittar det får jag stanna några dagar till". Sweet.  

Mitt huvud snurrar, men jag har mer energi och inspiration än på länge. Jag känner mig så uppe att jag inte vet riktigt vad jag ska göra. Jag vill påbörja något slags projekt. Göra något praktiskt och konkret. Blir så inspirrerad av alla kreativa och ambitiösa människor jag har runt mig i alla hörn och kanter. Jag minns inte vem det var, men jag tror det var en dansare som sa: Du måste skapa din egen väg, härma inte efter någon annan, den vägen är redan tagen. Det han menade var att man kan inspireras av andra, men man måste hitta sin egen twist. Bara för att den innan lyckas betyder det inte att du gör det om du gör exakt samma sak. Framförallt måste man tro på att min väg är den bästa för mig. Att inte följa någons fotspår utan skapa sig sin egen väg, det är läskigt - därför många härmar efter. Men det är den egna vägen som är det mest innovativa och kan ge allra mest framgång.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: