Londorama

Straight to my heart

Kategori: Allmänt

Jag försöker desperat komma på en bra vinkling, en fyndig story, men faktum är jag bara vill skriva om mat. Om hur lycklig jag blir av en sådan banal sak som en fin frukost. Att någon säger "gå ni ut och ta en joggintur så går jag och handlar och fixar frukost". Tänk hotellfrukost, och välj sen bara ut sådant som är 100% gott. Jag blir bortskämt med mat i helgen, och bortskämd med kärlek. Därför kommer här: 3 bästa måltiderna i helgen (utan inbördes ordning för att inte stöta mig med inblandade kockar).

1. Gårdagens fika. Kock: Pappi. Innehöll: äppelpaj med havregrynstäcke och mandelflarn, vaniljsås och utmärkt kaffe. Övrigt: lilla Sara (brorsbarns, 3 månader) fick ingen paj, men var himla nöjd med sin nappflaska, och glodde på min blingbling ring som att hon ville slicka lite på den med.

2. Dagens brunch. Kock: Mest Julia och hennes pappi. Jag ansvarade för tekannan, givetvis till perfektion. Innehöll: mycket frukt, pålägg, tekakor, stekta tomater och kantareller, kokta ägg, pressokaffe, himmelriket och nirvana. Övrigt: underhöll oss efter mättnaden trätt ikraft med det stora lördagskrysset i DN som vi gemensamt filurade på. Vi har gjort en tredjedel. Väldigt stor kryss. (Tror det är passande sysselsättning för alla bakis-festprissar som inte orkar ta sig ut alls idag.)

3. Dagens linner (lunch+dinner). Kock: Familjen Lachmann/Vernersson. Innehåll: Hemligt. Mest troligt alldeles, alldeles underbart. Tid: 15.00.

Nu ska jag jobba på att bli hungrig på två timmar.

Puss å klem.





Kommentera inlägget här: