Londorama

Tjärlek

Kategori: Allmänt

Benen värker. Kinderna är rosiga. Hu,öret är på topp. Jag har varit ute pretty much från två till sju. Jag har promenerat längs strandvägen, käkat caesarwrap på dramatentrappan, kikat på båtar, andats in lukt av tjära och linolja. (Träslöjdsminnen!) Sett turturduvor och andra fåglar. Promenerat över ett stycke djurgårdsbro och kikat in på ett ödsligt Gröna Lund. Då kliade det en massa i fingrarna. Ödsliga nöjesfält känns jättespännande. Som en gigantisk privat lekplats. Sen kollade jag in Liljevalchs vårsalong. Massa bilder kommer. Jag har sett en massa blänk i vatten och små kluckande vågor i oändlighet. Vatten har en underbart lugnande effekt på mig. Känner mig både tom och tillfreds. Och peppad och kreativ. Ikväll vet jag en som kommer sova fantastiskt.   

Förhoppningsvis är kreativiteten kvar imorn med. Då vet jag precis vad jag ska ta mig för.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: