Londorama

sol och sneakers

Kategori: Allmänt

Igår kunde varken jag eller min roommate sova, fast vi tagit två dansklasser. Det var alldeles för varmt i rummet så det slutade med att vi gick ut i trädgården med datorn och dansade och kollade på youtubeklipp till halv ett. Grannens hund verkade inte riktigt samtycka med vår musiksmak...  

Hela den här veckan jobbar jag "in" shift, vilket är det tidiga skiftet. Jag börjar då 8.00 och slutar 16.45pm. Perfekt på soliga dagar som denna. På lunchen gick jag och en italiensk tjej, Elena, ut till en park, eller tja... mer ett square med en gräsmatta. Det var proppat av alla folk som jobbar runt oxford street. Finns inte så många andra gröna områden nära...   

Efter jag slutat satte jag mig på ett annat square i Soho, tror det heter golden square. Satte mig ned på en parkbänk, det var en sån här ordentligt bred parkbänk med armstöd. Efter en kvart småslumrade jag i eftermiddagssolen. Fick tvinga mig upp för att köpa en kaffe. Sen gick jag av en händelse in på SportDirect. Ut kom jag med jättesköna Nikesneakers som jag kan ha på jobbet. Lätta och sköna, vita med rosa logga. Efter mina ballerina kändes det som en enorm lättnad att gå i sneakers.    
Kommentera inlägget här: